johnsimone.reismee.nl

Voorbereidingen China

De voorbereidingen voor de reis naar China zijn begonnen. We hebben een visum, hebben de nodige inentingen gehad en hebben heerlijk (ja, echt waar!) gegeten in China town, Den Haag. We hebben de nodige kaarten aangeschaft en struinen internet af naar tips van anderen.

Cairns

Na Townsville hebben we 1 nacht in Mission Beach op een camping gestaan en zijn vandaag verder gereden naar Ellis Beach, zo'n 25km boven Cairns. We hebben in totaal ruim 2000km gereden, over de BruceHighway. Dit is een tweebaansweg ( 1 baan per richting), af en toe dwars door een dorp of stadje. Geenroute de soleil dus, inspannend maar erg leuk toeren!

De rit hier naartoe ging door het suikerrietgebied. Het is oogsttijd momenteel dus veel grote vrachtwagens, lange treinen met karretjes en suikerfabrieken, zo'n beetje de enige luchtvervuilers die we gezien hebben. Dit is ook het gebied waar het tropisch regenwoud tot aan het strand reikt en waar je veelvuldig gewaarschuwd wordt voor zoutwaterkrokodillen. De camping ligt direct aan het strand en de temperatuur ligt tussen de 25 en 30 graden maar ik geloof niet dat we het aandurven om in zee te gaanzwemmen;-). Zeker niet na het telefoongesprek dat we zojuist met Loes hebben gevoerd!

We hebben een dagexcursie naar het regenwoud gepland en verder gaan we hier wat relaxen, genieten van elkaar, van de aardige australiers, de rustige omgeving, de vreemde vogelgeluiden (als je niet beter weet denk je dat het apen zijn).

Tot later!

In the air!

Vandaag de klapper van de vakantie: een helicoptervlucht boven de Whitsundays. We hebben een uur gevlogen en een uur op Whiteheavenbeach rondgebracht (met champagne).De helicopter landde gewoon op het strand! Alleen wij samen met de piloot, geen deuren(!!!) waardoor we heel goed zicht hadden en foto's konden maken. We zitten nog vol adrenaline, wat een kick zeg!

Cheers!

Whitsundays

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we op een camping in Airlie beach aanbeland. Een camping met alles erop en eraan, maar gisteren hadden we het tegenovergestelde. Een camping in een nationaal park (Cape Hillsborough). Een plek in het bos, zonder buren,20 meter van het strand waar slechts een handjevol mensen waren omdat er maar 11 plekken waren. Geen faciliteiten, 's nachts pikkiedonker en bezoek gehad van 2 wombats, geweldig!

's Avonds hebben we stoeltjes en tafel naar het strand verhuisd en hebben daar gegeten bij de ondergaande zon. Ik geloof niet dat het veel romantischer kan.

We blijven ons verbazen over alle vogels. Op deze camping zijn er erg veel, ik zal zo een paar foto's uploaden. Maar John had erg veel geluk en zag een paar dolfijnen vlak voor de kust!

We blijven hier tot vrijdag, er is een hoop te beleven. Morgen gaan we met een mega- speedboot naar het buitenste rif om te snorkelen.

We worden eigenlijk een beetje overdonderd van we allemaal zien en realiseren ons dat het een heel bijzondere reis is.

Veel liefs J&S

Mackay

Daar zijn we weer. We hebben er inmiddels aardig wat kilometers op zitten. Na Noosa zijn we naar Hervey Bay geweest en tussen die plaats en Mackay (waar we nu zijn) is eigenlijk niks. We hebben dus 2 dagen gereden en zijn 700 km noordelijker beland aan een eindeloos lang en mooi strand. We komen nu inde buurt van het Great Barrier Reef.

Australie is een heerlijk land, de mensen zijn ontzettend aardig, zijn heel behulpzaam en altijd vriendelijk. We hebben een man gesproken die wat irritant was en wat bleek.....een geemigreerde hollander;-).

We hebben in een bus gezeten die je bij je huis afzet. Huh, hoor ik julie denken, ja echt. Bij instappen geef je je postcode en huisnummer op en zolang dat binnen een bepaalde zone ligt, stopt de bus voor je deur.

De campings zijn praktisch allemaal vol en we zijn inmiddels zover dat we een paar dagen van te voren bellen om een plaatsje te reserveren. Het zijn voornamelijk Europeanen en 'Grey Nomads'. De laatste zijn gepesioneerde australiers.

De gevreesde enge beesten vallen tot nu toe erg mee. Buiten die spin in de outback,zagen we vandaag een al doodgereden slang op de weg.De kangoeroes die we tot nu toe hebben gezienlagen dood aan de kant van de weg.Zijn niet meer op 1 hand te tellen. Maak je geen zorgen mam, dat gebeurt 's nachts en wij rijden alleen bij daglicht. Elke dag verbazen we ons over de vogels. Die zijnbont gekleurd en zingenprachtig!

Om een lang verhaal kort te maken 'het is hier fantastisch'!

Noosa

We zijn inmiddels met de camper beland in een plaatsje vlakbij Noosa, aan de Sunshine Coast. Vandaag hebben we een schitterende wandeling langs de kust gemaakt en .........een koala in het wild gezien!!! Ze zitten in eucalyptusbomen en eten niks anders dan de bladeren. Naast eten slapen ze en dat is het wel. Ze zien er ontzettend lief uit, kijk maar op de foto die we zo zullen uploaden.

Het links rijden gaat prima, dat het stuur rechts zit, wordt eenvoudiger gemaakt doordat we een automaat hebben en dus niet met links hoeven te schakelen.De camper is van alle gemakken voorzien; tv, magnetron, wc, aircoen warm water. En butler John, die is momenteel lekker aan het koken, haha.

De overgang met de outback is groot, voor Simone is het grootste voordeel toch wel te temperatuur, het in Sydney gekochte thermo-ondergoed kan onderin de kast!!!

Gaaf Gaby, dat je geparapend hebt! En Sandra, ben je inmiddels al een surfdude?

Tot later, xxx

Uluru 2

We zijn terug in ons hotel in Alice Springs. De 3 daagse trip zit erop en het was helemaal super. We zaten in de middle of nowhere en hebben geweldige wandelingen gemaakt. Het was koud, maar een kampvuur doet wonderen. En.....de eerste giftige spin is gespot. Hij hing aan het plafond van het toilet, was groot en eng. John heeft er een foto van gemaakt maar hij krijgt geen ruimte op de harde schijf....haha!

We hadden een leuke groep met spanjaarden, fransen, belgen, ieren en australiers. De omgeving was overweldigend, zeker omdat we elke ochtend om 05:30 gewekt werden om tijdens de zonsopgang aan de wandeling te beginnen, erg gaaf!

Morgen vliegen we naar Brisbane het warmere weer tegemoet. Zondag staat onze camper klaar die we de komende 3 weken gebruiken om langs de kust naar het noorden te rijden.

Iedereen een fijne vakantie, thuiskomst en vertrek gewenst! Im zal een paar fotos uploaden en dan gaan we lekker slapen!

Uluru

Allereerst bedankt voor al julie reacties, heel leuk om te lezen!

We zijn inmiddels in Centraal Australie, op een kampeersafari voor 3 dagen. Vandaag stond uluru (Auers Rock) op het programma. Wat een sensatie! Vooral de zonsondergang, echt te gek! Het was bewolkt, maar we werden getraklteerd op even zon zie de foto die ik zo zal uploaden. We werden dronken gevoerd met champagne terwijl we een geweldig uitzicht hadden, echt heel erg gaaf. Nu zit ik in de tent we gaan zo de bbq klaarmaken en een vuurtje stoken van hout dat we vandaag gesprokkeld hebben. Dit is echt ontzettend gaaf!