johnsimone.reismee.nl

Mackay

Daar zijn we weer. We hebben er inmiddels aardig wat kilometers op zitten. Na Noosa zijn we naar Hervey Bay geweest en tussen die plaats en Mackay (waar we nu zijn) is eigenlijk niks. We hebben dus 2 dagen gereden en zijn 700 km noordelijker beland aan een eindeloos lang en mooi strand. We komen nu inde buurt van het Great Barrier Reef.

Australie is een heerlijk land, de mensen zijn ontzettend aardig, zijn heel behulpzaam en altijd vriendelijk. We hebben een man gesproken die wat irritant was en wat bleek.....een geemigreerde hollander;-).

We hebben in een bus gezeten die je bij je huis afzet. Huh, hoor ik julie denken, ja echt. Bij instappen geef je je postcode en huisnummer op en zolang dat binnen een bepaalde zone ligt, stopt de bus voor je deur.

De campings zijn praktisch allemaal vol en we zijn inmiddels zover dat we een paar dagen van te voren bellen om een plaatsje te reserveren. Het zijn voornamelijk Europeanen en 'Grey Nomads'. De laatste zijn gepesioneerde australiers.

De gevreesde enge beesten vallen tot nu toe erg mee. Buiten die spin in de outback,zagen we vandaag een al doodgereden slang op de weg.De kangoeroes die we tot nu toe hebben gezienlagen dood aan de kant van de weg.Zijn niet meer op 1 hand te tellen. Maak je geen zorgen mam, dat gebeurt 's nachts en wij rijden alleen bij daglicht. Elke dag verbazen we ons over de vogels. Die zijnbont gekleurd en zingenprachtig!

Om een lang verhaal kort te maken 'het is hier fantastisch'!

xxx, J&S

R,L&S

Wow, wat een gave verhalen toch allemaal!! Daar zijn onze vakantieverhalen&fotoos niks bij, alhoewel.... Wij hebben tijdens onze vakantie toch ook wel veel "vreemdsoortige" dieren gezien. Walrussen, zeekoeien, dragonderdieren, dreinmonsters....en dat allemaal aan de rand van het zwembad, haha!!!
Zonder gekheid, we hebben ons prima vermaakt en zowaar geen dokters, tandartsen en apotheken bezocht. Bijna saai!

We blijven jullie volgen!!!!!!!!!!!!!!!
Liefs vanuit Voorschoten

Marjolein

Oh wat moeten jullie genieten! Jullie enthousiasme spat van jullie reisverslag! Mijn jaloezie stijgt haha! Goeie reis met de camper.