johnsimone.reismee.nl

Tokyo: oud & nieuw

De 3e en laatste locatie is Tokyo, de hoofdstad met bijna 14 miljoen inwoners. De aankomst op het station was overweldigend.....met vooral heel veel prikkels! Wat een verschil met de ryokan in Hakone...

Het hotel is groot en modern. We hebben geluk en zitten aan de kant van de skytower. Het icoon van de stad, een hoge (televisie)toren van ruim 600 meter hoog. Vooral 's avonds erg gaaf om te zien met wisselende kleuren.

Gisteravond hadden we een foodtour op het programma. Een local nam ons mee naar een oude wijk. We bezochten een minibar (plek voor 7 personen). We genoten van de zang en magiekunsten van de barman, 3 andere gasten en wat uitdagende snacks.

Vandaag zijn we eerst naar het drukste kruispunt ter wereld gegaan. Op zijn drukst, passeren 3000 mensen via meerdere zebra's elke 90 seconden het kruispunt, haha hilarisch!

Via een gok/speelhal en wat gekke winkels belanden we uiteindelijk in een oude boeddhistische tempel waar we een vuur-ceremonie mochten bijwonen. Alles wat slecht en negatief is, hebben we achtergelaten, alles wat goed en positief is hebben we weer meegenomen. Dat loopt lekker zeg 😊.

Wij gaan zo naar bed, moe en dankbaar! X

Corrie

Ha Simone en John,

Wat maken jullie een mooie reis en wat hebben jullie veel gezien. Een heel andere cultuur en samenleving. Het is volop genieten voor jullie. Dat straal je ook wel uit in je verhalen. Ik ben benieuwd naar nog meer verhalen en naar de foto's. Eerst nog een paar dagen genieten van Japan.
Groet,
Corrie

Mar

En dan is het zomaar weer bijna voorbij deze mooie trip... maar wat hebben jullie een mooie dingen gezien...