johnsimone.reismee.nl

Cairns

Na Townsville hebben we 1 nacht in Mission Beach op een camping gestaan en zijn vandaag verder gereden naar Ellis Beach, zo'n 25km boven Cairns. We hebben in totaal ruim 2000km gereden, over de BruceHighway. Dit is een tweebaansweg ( 1 baan per richting), af en toe dwars door een dorp of stadje. Geenroute de soleil dus, inspannend maar erg leuk toeren!

De rit hier naartoe ging door het suikerrietgebied. Het is oogsttijd momenteel dus veel grote vrachtwagens, lange treinen met karretjes en suikerfabrieken, zo'n beetje de enige luchtvervuilers die we gezien hebben. Dit is ook het gebied waar het tropisch regenwoud tot aan het strand reikt en waar je veelvuldig gewaarschuwd wordt voor zoutwaterkrokodillen. De camping ligt direct aan het strand en de temperatuur ligt tussen de 25 en 30 graden maar ik geloof niet dat we het aandurven om in zee te gaanzwemmen;-). Zeker niet na het telefoongesprek dat we zojuist met Loes hebben gevoerd!

We hebben een dagexcursie naar het regenwoud gepland en verder gaan we hier wat relaxen, genieten van elkaar, van de aardige australiers, de rustige omgeving, de vreemde vogelgeluiden (als je niet beter weet denk je dat het apen zijn).

Tot later!

mar

en wij hebben een nieuwe wasmachine....

ben niet jalours ofzo hoor

jullie hebben het verdient!!!!

R,L&S

Vanwege het tijdsverschil zullen jullie dit bericht misschien niet meer lezen, maar wij hebben genoten van jullie prachtige verhalen&fotoos en wensen jullie een hele goede reis terug naar Nederland!!

Een superdikke Nederlandse klapzoen van Ronald, Linda en Summer