johnsimone.reismee.nl

Tokyo: oud & nieuw

De 3e en laatste locatie is Tokyo, de hoofdstad met bijna 14 miljoen inwoners. De aankomst op het station was overweldigend.....met vooral heel veel prikkels! Wat een verschil met de ryokan in Hakone...

Het hotel is groot en modern. We hebben geluk en zitten aan de kant van de skytower. Het icoon van de stad, een hoge (televisie)toren van ruim 600 meter hoog. Vooral 's avonds erg gaaf om te zien met wisselende kleuren.

Gisteravond hadden we een foodtour op het programma. Een local nam ons mee naar een oude wijk. We bezochten een minibar (plek voor 7 personen). We genoten van de zang en magiekunsten van de barman, 3 andere gasten en wat uitdagende snacks.

Vandaag zijn we eerst naar het drukste kruispunt ter wereld gegaan. Op zijn drukst, passeren 3000 mensen via meerdere zebra's elke 90 seconden het kruispunt, haha hilarisch!

Via een gok/speelhal en wat gekke winkels belanden we uiteindelijk in een oude boeddhistische tempel waar we een vuur-ceremonie mochten bijwonen. Alles wat slecht en negatief is, hebben we achtergelaten, alles wat goed en positief is hebben we weer meegenomen. Dat loopt lekker zeg 😊.

Wij gaan zo naar bed, moe en dankbaar! X

Groot contrast

Gisteren zijn we met de hoge snelheids trein naar het gebied van mount Fuji gereisd. Het contrast tussen het hotel in Kyoto en de ryokan in Hakone kan eigenlijk niet groter zijn....van een hotel met 500 kamers naar een hotel met 9 kamers. Van inchecken via een automaat naar inchecken met 3 personeelsleden, een soort grabbelton met kadootje, schoenen uit en slofjes aan. De kamer is prachtig! Alle toelichtende teksten alleen in Japans.....af en toe wat uitdagend 😝

Er is geen douche of bad, maar wel een onsen in de buitenlucht. Een thermaal bad waar je 45 minuten privé gebruik van kunt maken.

Het eten is een belevenis, ongeveer 6 gangen in een knus hokje. Bijna alles was heerlijk 😉.

Kortom, we worden hier ondergedompeld in Japanse tradities en we genieten er behoorlijk van!

X, J&S

Tradities en etiquette

Gisteren hebben we o.a. de wijk Gion bezocht. Een traditionele wijk waar Geisha's wonen en werken. Tijdens de fietstocht hebben we ze al gezien, gisteren niet. Toeristen gedragen zich als wilde paparazzi's. In de kleine straatjes waar je ze zou kunnen zien, is het verboden te filmen en fotograferen. Wij vonden het erg druk en toeristisch. Maar 's avonds hadden we een theatervoorstelling en dat was fantastisch! Dans van Geisha's, poppenspel, muziek en ikebana. Erg van genoten.

De etiquetten zijn voor ons niet altijd duidelijk, maar we doen ons best 😊. Netjes opstellen in de rij, niet hard praten in openbaar, stipt op tijd zijn en niet in openbaar eten, drinken en je neus snuiten.....

Straks gaan we met een georganiseerde excursie naar Nara, oude hoofdstad van Japan. Even niet zelf het ov uitzoeken, lijkt ons wel wat 😅.

X J&S

De eerste indruk

Die is prima!

We houden het kort, want de reis was lang en de nachtrust kort.

De Japanners zijn heel vriendelijk, rustig en spreken amper Engels...haha!

Wij duiken nu ons mandje in, want morgenochtend vroeg hebben we een fietstour door oude deel van de stad.

x J&S

Afscheid

Gisteravond hebben we al afscheid genomen van 3 australische reisgenootjes, Nick, Betty en Keith, zij vertrokken vanochtend vroeg.

Vanochtend vertrokken Corrie, oostenrijker Franz, en de Ierse Margret. Heel gek om van Corrie afscheid te nemen....Ook van onze gidsen Kalunga en Stephen, hebben we afscheid genomen...

Toen bleven Martin en miss P (we kunnen haar echte naam niet noemen hè Corrie ) uit australie en Sarah en Mick uit de Uk nog over.

Ik wilde niet gewoon gaan zitten wachten en dus heb ik een fiets gehuurd en 2 uurtjes door het gebied rondom victoria falls getoerd. Toen nam ik afscheid van het dorre, maar mooie landschap....

Tijdens de lunch werd ik vermaakt door een groep van zo'n 20 apen. Midden op het drukke kruispunt schreeuwden ze, sprongen op auto's, rukten aan de zijspiegels, sprongen op dak van terras waar ik zat. De politie kwam en keek toe hoe een aap in de laadbak sprong . Uiteindelijk heeft de eigenaar van het terras zijn katapult gepakt . Ik heb toen gelijk maar afscheid genomen van alle wilde dieren die wij mochten zien...

Bij het hotel nog even gebabbeld met de portier, een aardige grappige man. Ik heb toen afscheid genomen van de vriendelijke, altijd lachende inwoners van Botswana en Zimbabwe...

Nu zit ik te wachten op de terugvlucht en ben enorm dankbaar dat ik dit mocht beleven! En Corrie: gaaf dat je mijn reisgenootje was! Ik heb heel erg van je gezelschap genoten!

Dikke x

Dit verhaal is gemarkeerd als spam en is daarom niet zichtbaar voor bezoekers.

Op de grens met Namibië

Wat een fantastische dag hebben we vandaag beleefd! We zitten in een lodge aan de Chobe rivier, wat de grens is tussen Botswana en Namibië. Vanochtend heel erg vroeg hebben we een gamedrive gedaan aan de kant van Botswana. Met 2 mannelijke leeuwen hebben we de lijst weer wat langer gemaakt. Op de lijst staan alle dieren die we als groep hebben gespot. En die lijst is erg lang .

Vanmiddag stond een vaartocht op het programma, op diezelfde grensrivier. Rechts Namibië, links Botswana. Rechts word je als olifant doodgeschoten, links niet.....

De boottocht was absoluut 1 van de hoogtepunten!! IJsvogels, bijeneters, marabu's, bavianen, giraffen, baby-olifanten, visarenden, krokodillen op 1 meter afstand.....pffff het kon niet op....

Zojuist gegeten en te horen gekregen dat we mogen uitslapen. Wekker op 7 uur is nog niet eerder voorgekomen

Morgen verlaten we het prachtige Botswana met de zeer vriendelijke inwoners. Niet alleen vriendelijk maar ook enorm humoristisch!!

Hakuna matata!

Vlucht over de Okavango delta

Twee dagen geleden hebben we allemaal een rondvlucht over de delta gemaakt. Dat is het gebied waar we met de mokoro's in gevaren zijn en hebben gekampeerd. Fantastisch om de olifanten, giraffen, nijlpaarden, onze eerste neushoorn (!!), de mokoro's van boven af te zien!!