johnsimone.reismee.nl

Het paradijs bestaat!

De vraag is alleen voor hoelang....

Maar laten we eerst met het huidige paradijs beginnen. Phu Quoc is een eiland ten zuiden van Vietnam, vlakbij Cambodja. Prachtige stranden, jungle, bergen een paar vissersdorpjes en 1 stad rijk. Wij zitten in een resort dat 1 km kuststrook omvat. Af en toe zie je een huisje met een dak van palmbladeren, maar vooral veel palmbomen en andere soorten begroeiing. De huisjes hebben zicht op zee, een veranda met hangmat en geen ramen. Dat laatste betekent dat we meestal niet alleen slapen, maar regelmatig bezoek krijgen. Van reuzeslakken, reuze torren, hele kleine en hele grote gekko's. Tot nu toe hebben we het gezellig gehouden!

Er werken heel veel mensen die hier ook wonen, engelse les krijgen en financiele hulp bij scholing ontvangen. En allemaal weer supervriendelijk. Ze zijn zich bewust van het milieu en doen enorm hun best zo milieuvriendelijk mogelijk te werken. Het strand wordt geharkt en geen plastic flesje blijft op het strand achter.

Helaas is dit meer uitzondering dan regel. Het toerisme staat nog in de kinderschoenen. Wel wordt er vollop gebouwd om meer toeristen te kunnen herbergen.

Vandaag zijn we met een boot wezen snorkelen bij 2 eilandjes aan de noordzijde van het eiland. Er is vollop koraal te vinden, de zee is warm en helder en je ziet prachtig gekleurde visjes zwemmen. Prachtig dus, maar.....je mag overal komen en het koraal dat ondiep ligt, kun je zo afbreken. Dat wordt dus ook gedaan door hersenloze toeristen! Het koraal wordt op geen enkele manier beschermd, ongelooflijk!

Wij genieten momenteel vollop van dit prachtige, rustige, vriendelijke eiland. En dan vergeet ik nog bijna te zeggen dat het eten hier perfect is. Westers, want aziatisch eten is echt niet aan Simone besteedt. Alhoewel....vanmiddag op de boot hebben we zeeegel gegeten. Je weet wel, van de enge zwarte stekeldingen. In het midden zit een ieniemini stukje zeevrucht. En dat lepel je er dan uit. De giftige stekels zijn er afgeknipt. Jammie, dat was echt smullen!

Morgen nog 1 volle dag helemaal niets doen! En daarna naar huis met heel veel geestelijke bagage, mooie ervaringen, warme ontmoetingen en volle camera's. En bewust van het feit dat wij het zo enorm goed hebben.

Xxx J & S

Corrie

Het blijft genieten voor jullie (en straks voor ons als we alle verhalen horen en foto's en film zien). Jammer van de ongenode gasten in jullie resorthuisje, maar die zijn inmiddels afgespoeld bij het snorkelen en zwemmen in zee. Hoe heb je dat volgehouden, Simone???
Genieten jullie nog van de laatste dagen in Vietnam en voor straks een goede reis huiswaarts.
Groeten, Corrie

Simone

De gasten zijn welkom hoor, op de vogelgrote kever na dan, haha!
Ik wist niet hoe snel ik onder de klamboe moest duiken!

Pap en mam

Wat zal het mooi zijn om koraal onder water te bekijken, maar inderdaad moeten de mensen er af blijven.
Heb je de "gast"diertjes op de foto vastgelegd, ook gekko's?
Nog lekker een dag genieten in Vietnam en dan naar de thuisblijvers.
Liefs.

Linda

O dear.... Beestjes.... In je huisje... Klinkt mij meer als een straf dan een paradijs hihi. Maar ok, de rest klinkt wel goed! Jullie laatste uren gaan bijna in. Tijd om huiswaarts te gaan, waar S&S volgegeten en suf geknuffeld op jullie wachten. Ook weer een fijn idee toch.

Liefs van ons