johnsimone.reismee.nl

Hello, hello!

De afgelopen 3 dagen zijn we in de Mekongdelta geweest. We bleken de enige reizigers van de gids te zijn. Hij heeft de avond van te voren het hotel gebeld om te vragen wat voor vlees hij in de kuip had. Een man van bijna 70 en een jongere vrouw. Oh...hij dacht met 2 dutchies eens flink te gaan fietsen, maar de leeftijd baarde hem zorgen. Nee nee, zei de receptioniste, de man is heel fit en "looks like 55". Haha, John loopt nog steeds naast zijn schoenen!

Nou, we hebben het geweten. Uren hebben we gefietst over heel smalle weggetjes, bruggetjes, modderpaadjes. Onze gids komt uit de delta en kende de weg op zijn duimpje. We waren de enige toeristen en waren een bezienswaardigheid. Iedereen zwaaide en riep "hello, hello". Prachtig!

We hebben een lokale markt bezocht waar slangen werden verkocht en waar we wijn van hebben gedronken. Niet nadenken en achterover gieten was het motto!

Honderden zijriviertjes, veel landbouw en in plaats van scooters, veel bootjes.

Overnachten deden we in een zogenaamde "homestay". Een schat van een mens heeft ons geleerd vietnamese pannenkoekjes te bakken op houtgestookt vuur.

Wat een heerlijke dagen waren dit weer. De vriendelijkheid raakt ons......terwijl sommigen niets hebben en in echte armoede leven.

Xxx

Peter

Fijn dat jullie zo genieten. Blijven doen hoor, want je vakantie is al voor de helft voorbij. De komende week wordt het meer genieten dacht ik. Naar de kust en wat meer luieren.
Hier gaat alles goed! Susie slijt van het kopjes geven en Spike probeert de kraan leeg te lebberen. We kunnen het best met elkaar vinden!
xxx Papa