johnsimone.reismee.nl

Roeien met de voeten die je hebt

De afgelopen dagen waren we vrij van internet. We hebben met een oude houten boot, een zogenaamde "junk" gevaren in de baai van Halong. Het gebied is onderdeel van de karstbergen, die ook in het zuiden van China te vinden zijn. Meer dan 1900 voornamelijk onbewoonde eilandjes in de vorm van puntige pukkels. Met de boot waar 5 hutten beschikbaar zijn hebben we 3 dagen rondgebracht in dit prachtige gebied. We hadden geluk, want we hadden prachtig zonnig weer wat niet vanzelfsprekend is in deze periode.

En we hadden nog meer geluk. De eerste dag en nacht waren wij samen met een australisch koppel de enige gasten. Het klikte enorm en we hebben de grootste lol gehad. De andere 2 dagen waren ook de overige 3 hutten bezet.

Nou hebben we natuurlijk best wel eens een uurtje languit op het dek gelegen met een goed glas wijn, maar verder hadden we het druk, druk, druk! 6 uur de wekker, 6:45 tai chi op het dek, 2x een behoorlijke kanotocht gemaakt, 2 grotten bezocht en een traditioneel drijvend vissersdorp bezocht. Het was top!

Vietnamezen zijn overigens niet alleen heel vriendelijk, ze zijn ook slim. De vissers roeien in eenvoudige houten bootjes zonder motor. Ze hebben hun handen nodig om te vissen terwijl ze voortbewegen. Hoe? Ze roeien met hun voeten! Ik zal zo proberen een filmpje daarvan te uploaden.

Liefs van ons

Pap en mam

Gaan jullie voortaan iedere ochtend tai chi doen? Zal wel heel bijzonder zijn zo 's ochtends vroeg.
Leuk contrast hebben jullie in de reis, drukte en rust. In Saigon zal weer veel te zien zijn, we kijken al weer uit naar het volgende verslag.
Veel plezier en liefs van de poesen en van ons.

Corrie

Wat maken jullie weer een mooie reis. En wat een belevenissen. Ik geniet elke keer van jullie reisverhalen.
Ga verder met genieten (maar daar hoef ik niet aan te twijfelen).