johnsimone.reismee.nl

Hete bitterballen

We werden vandaag aangesproken door een groep scholieren. Of we ze wilden helpen bij hun huiswerk? Dat bestond uit het debatteren in het engels. Het onderwerp lag vast en ook of je voor of tegen was. Het werd gefilmd met hun mobieltje. Wel ja, waarom niet. De eerste 10 minuten waren wat verwarrend. Het is namelijk "hete bitterballen engels". Best lastig te volgen dus.....maar uiteindelijk hebben we hele gesprekken gevoerd, prachtig!

s' Middags stond er een streetfood tour op het programma. Twan, onze gids, loodste ons door de smalle straatjes. Rond etenstijd verschijnen er op de stoep ieniemini terrasjes. 20 cm hoge plastic krukjes waar de kleine vietnamezen op zitten om te drinken en te eten. Voor europeanen met lange benen best een uitdaging.....

Groene thee, gefrituurde pakketjes, vissaus, noedels, geroosterd varkensvlees, enorme hoeveelheden groene kruiden. Alles, voor zover mogelijk, naar binnen gewerkt met stokjes!

We hebben ons vandaag weer prima vermaakt. Maar ook als je niets zou doen en de hele dag alleen maar op de stoep zou staan, heb je een topdag!

Xxx

Linda

Leuk om jullie weer te kunnen volgen! Ohh, maar dat hete bitterballen of steenkolen engels, daar ben jij toch goed in geoefend Simone ;)
Enjoy en tot het volgende verslag!

xxx wij

Simone

Lin, ik zou zeggen, stop vanavond een paar bitterballen in je frituurpan en ga kletsen met Summer. Hete bitterballen +steenkolen = vietnamees engels :-)

marco

dat debatteren zal John wel weer erg leuk gevonden hebben :) enne niet te veel vreemde dingen eten he siem je weet nooit wat het was voordat het voedsel werd.

Simone

No worries Mar, kraampje met de ingewanden van een eend hebben we overgeslagen :-)