johnsimone.reismee.nl

Hallo Hanoi

We hebben onze eerste stappen in de miljoenenstad Hanoi gezet. Overweldigend! Je komt oren en ogen tekort om alles te volgen. Ons hotel staat midden in de oude wijk. Van oorsprong DE plek waar alle ambachten werden uitgevoerd. Tegenwoordig betekent dit een wirwar van smalle straatjes, hele smalle pandjes, veel scooters en veel straatverkoop. Dat laatste vindt plaats vanaf karretjes, fietsen en krukjes op de stoep. We zijn eerst maar eens op een terrasje gaan zitten om dit alles op ons in te laten werken. Daarna zijn we "gewoon" gaan lopen, alles en iedereen ontwijkend. Beter is het als je de scooters jou laat ontwijken, haha!

We hebben heerlijk gegeten, mix van oosters en westers. We zijn nu meer dan 30 uur wakker, op wat kleine hazeslaapjes na. Tijd om ons bedje op te zoeken dus. Europa, Nederland en zwarte piet lijken heel ver weg........ De vietnamen zijn bijzonder vriendelijk en we voelen ons hier erg op ons gemak. We hebben nu al zin in morgen!

Liefs, J & S

Pap en mam

Dat klinkt goed, een heel andere wereld waarin jullie rondlopen. Ogen en oren tekort. We kijken al uit naar het volgende verslag.
In het Haagje gaat ook alles goed, heerlijk winters weer, de poezen zijn meestal binnen, vinden ze het te koud ...of is het extra gezellig binnen?
Veel plezier en liefs van ons. X

Corrie

De eerste indrukken klinken goed. Leuk dat jullie hotel in de oude ambachtswijk staat. Daar is veel te zien, maar ook oppassen voor de scooters. Helaas zijn dit soort voertuigen overal in grote aantallen. Voor de bewoners wel gemakkelijk, maar het maakt het gebied er niet mooier op. Ik veronderstel dat de camera al veelvuldig gebruikt is. Ik ben benieuwd.
Na een lekkere nacht slapen morgen weer nieuwe belevenissen.
Ik kwam zojuist Sint en Piet tegen. Ze vroegen waar jullie waren, want ze misten jullie!!! Ik heb maar gezegd dat jullie dit jaar andere prioriteiten hebben. Sint kon z'n oren niet geloven; dat had hij bij jullie nog nooit meegemaakt.
Geniet van de komende dagen. Tot de volgende blog.
Groeten.

Simone

Pap en mam: als ik de fotos zo zie, hebben de poesjes het heeeel gezellig binnen bij jullie.(op de eettafel notabene, haha)

Corrie: sint is inderdaad aan ons voorbijgegaan dit jaar. Kerst daarentegen niet, de versieringen zijn hier uitbundig!