johnsimone.reismee.nl

Eten in China

Eten is belangrijk voor chinezen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn lang te moeten zoeken naar een eetgelegenheid. Waar ze dol op zijn, zijn stokjes met een soort kleine appeltjes met een glanzende soort gelei eromheen. Ze prikken alles graag op stokjes. Beestjes, stukken vlees en worstjes. Wij dachten in zo' n lekker worstje een knakworst te herkennen, maar toen we een hap namen, wisten we niet hoe snel we bij de prullenbak moesten komen!!! Gisteravond zijn we naar DE eetstraat van Beijing geweest. Voor elk restaurant staat iemand met een microfoon de klanten naar binnen te lokken! Veel restaurants laten het voltallige personeel een soort dansje op straat doen, om de avond te starten. We wilden de bekende pekingeend gaan eten. Alles van de eend, kun je op je bord krijgen. Poten, vleugels, hart en zelfs de kop met snavel en al.......wij kozen veilig. Een soort spareribs en slabakje met stukje eend en groente. Het was wel aardig, haha! Nee, wij zijn geen fan van het echte chinese eten geworden. Vaak erg zout, veel sauzen of te herkenbare lichaamsdelen van dieren. Een lekker kopje koffie na de maaltijd zat er niet in. Chinezen eindigen vaak met soep! Om de maaltijd mee weg te spoelen. Ik kan mij nu al verheugen op vanavond! Een leuk restaurant om de hoek met dakterras waar een uitgebreide westerse kaart is. Andere culturen zijn prachtig en we beleven ze graag! Maar voor het eten maken we in dit land toch een uitzondering, haha! Xxx

Saskia

Lieve Simone & John,
Een hele goede terugreis! Hoop jullie binnen niet al te lange tijd te zien om te horen wat jullie allemaal hebben beleefd!

X Saskia

Simone

Dank je Sas! Tot snel!!! Xxx

Pappa

Hoi globetrotters. We staan in de starthouding om jullie af te halen op Schiphol. Zijn natuurlijk zeer benieuwd hoe jullie eruit zien. Want ik las kortgeleden in een tijdschrift dat als je langer dan 2 weken in China bent je ogen ook een beetje Chinees worden! We zullen dus goed opletten.
Wel thuis, en een veilige landing.
Kus papa