johnsimone.reismee.nl

Midden in de rijstterrassen

Vandaag hebben we een autorit van 3,5 uur gemaakt, met eindbestemming; de rijstterrassen van Longi. We reden eerst de stad Yangshuo in waar ergens op de hoek van een straat een lokale reisagent ons instructies gaf. Over de volgende vlucht en hoe het bij aankomst in de rijstterrassen zou gaan. Een papiertje met wat tijden en een soort getekend kaartje zou voldoende moeten zijn...en dat klopte! Bij aankomst werden we overvallen door 3 vrouwen met grote manden op hun rug. Onze bagage werd daarin gestopt en de eerste 10 minuten werden we met een soort tuktuk een stuk de berg op gereden. Tot aan het eind van de weg. Vanaf dat punt moesten we een klein half uur lopen. De dames brachten ons en de bagage keurig tot aan het hotel. Het dorp ligt midden tussen de rijstvelden en bestaat uit allemaal houten huizen en smalle straatjes/ trappen of iets wat daar op lijkt, haha! Het is werkelijk adembenemend. Vooral figuurlijk, maar door de berglucht ook een beetje letterlijk. De rijst wordt over ongeveer 3 weken geoogst en staat er nu prachtig bij. Als de zon schijnt, en dat doet hij af en toe!, dan zijn de rijstvelden prachtig lichtgroen. De temperatuur is hier iets lager dan de 35 graden die we tot nu toe hebben gehad. Oh ja, het eerste toiletbezoek aan de beruchte chinese openbare toiletten is een feit!!! Voor alles moet een eerste keer zijn, zullen we maar zeggen...... We gaan nu eerst een hapje eten, tot straks!!! Xxx

mama

Weer een heel andere wereld waar je nu zijn! Gelukkig is het een beetje minder warm, want jullie zullen toch wel veel buiten zijn om alles te beleven. En de vrouwen met al die bagage, dat was toch wel even vreemd, maar wel fijn want de wegen zijn zeker niet zo vlak.
Veel liefs van ons viertjes