johnsimone.reismee.nl

onze eerste stappen in china

Daar zijn we weer! De afgelopen dagen hebben we niet stil gezeten. We hebben een bamboevlot tocht gemaakt naar een verderop gelegen dorpje. Onderweg zie je ossen afkoelen in de rivier, ibissen en heel veel andere bootjes. Met links en rechts de karstbergen, prachtig. Wij zijn savonds naar de stad yangshuo geweest. 1 kakefonie van muziek, neonreklame, winkels en eettentjes. Af en toe heb je liever 2 extra ogen ipv je neusgaten...;-) We zijn met de lokale bus naar Xingping geweest. Een stuk noordelijker en ook aan de rivier gelegen. Van daaruit weer met een bootje naar een oud vissersplaatsjes. De bewoners leven daar ongelooflijk eenvoudig en je vraagt je af waar wij ons thuis eigenlijk druk over maken. Werkelijk alles is hier anders dan wat wij gewend zijn en daar genieten we enorm van! Ons verstaanbaar maken gaat soms moeizaam maar soms ook verrassend goed. En aan het eind van de dag worden we steeds weer met open armen ontvangen in het hotel dat heerlijk rustig buiten de stad ligt. Kortom we genieten!!! Xxx

mama

Hallo Simone en John,
Wat een belevenissen in het verre China! We genieten van de leuke verhalen, alles anders voor jullie. Toch fijn dat je af en toe engels kunt praten, voor de rest is het handen en voetenwerk begrijp ik.
Je liet ons via skipe weten dat je morgen gaan fietsen, succes ermee en we horen het wel.
Bij ons alles goed. Dikke kus van ons, mama