johnsimone.reismee.nl

Afscheid

Gisteravond hebben we al afscheid genomen van 3 australische reisgenootjes, Nick, Betty en Keith, zij vertrokken vanochtend vroeg.

Vanochtend vertrokken Corrie, oostenrijker Franz, en de Ierse Margret. Heel gek om van Corrie afscheid te nemen....Ook van onze gidsen Kalunga en Stephen, hebben we afscheid genomen...

Toen bleven Martin en miss P (we kunnen haar echte naam niet noemen hè Corrie ) uit australie en Sarah en Mick uit de Uk nog over.

Ik wilde niet gewoon gaan zitten wachten en dus heb ik een fiets gehuurd en 2 uurtjes door het gebied rondom victoria falls getoerd. Toen nam ik afscheid van het dorre, maar mooie landschap....

Tijdens de lunch werd ik vermaakt door een groep van zo'n 20 apen. Midden op het drukke kruispunt schreeuwden ze, sprongen op auto's, rukten aan de zijspiegels, sprongen op dak van terras waar ik zat. De politie kwam en keek toe hoe een aap in de laadbak sprong . Uiteindelijk heeft de eigenaar van het terras zijn katapult gepakt . Ik heb toen gelijk maar afscheid genomen van alle wilde dieren die wij mochten zien...

Bij het hotel nog even gebabbeld met de portier, een aardige grappige man. Ik heb toen afscheid genomen van de vriendelijke, altijd lachende inwoners van Botswana en Zimbabwe...

Nu zit ik te wachten op de terugvlucht en ben enorm dankbaar dat ik dit mocht beleven! En Corrie: gaaf dat je mijn reisgenootje was! Ik heb heel erg van je gezelschap genoten!

Dikke x

Reacties

Reacties

Papa

Achter in je keel moet er toch een klein of groter brokje gekomen zijn bij het afscheid dat je genomen hebt van Botswana. Ik denk dat dit wellicht een van je mooiste vakanties uit je leven is geweest.
Nu naar huis en lekker mijmeren in het vliegtuig en morgenochtend een roerende verwelkoming op Schiphol. Ik verheug me op jullie thuiskomst en alle verhalen die we te horen zullen krijgen.
Goede vlucht en tot morgen.

kus,papa

Simone van den Houten

Ja de vakantie is voorbij. Simone is, als het goed is, zojuist opgestegen vanaf Victoria Falls Airport (mooi vliegveld) naar Nairobi en daarna naar Schiphol en ik ben inmiddels op Oliver Tambo Airport in Johannesburg. Kwam daar nog een van de reisgenoten tegen die ook zat te wachten op haar vlucht.

Ik heb genoten van deze vakantie. Van alle belevenissen (varen in een mokoro (soort kano die gevaren werd door een local) van het vliegen boven de Okavangadelta en de Victoria Falls), de opwinding als we olifanten, nijlpaarden, giraffes, leeuwen en alle andere dieren en vogels zagen. Ook genoten van her daar zijn, van een eenvoudige tent tot een mooi hotel; van de ontvangst in een van de lodges met zang en dans; van het lekkere eten; van de vriendelijke en vrolijke bevolking, van de pret die we hadden als we het over sommige medereizigers hadden.? En vooral ook het samen reizen met jou, Simone. Heel bijzonder en heel gezellig. Dank dat je me meegevraagd hebt en dank voor de hulp daar waar dat nodig was. Dat laatste viel gelukkig nogal mee?
Dikke kus, Corrie

Simone van den Houten

Hierboven is natuurlijk geen reactie van Simone, maar van mij, Corrie

Henk en Marian

Wat zal deze reis door Botswana jullie leven deze weken verrijkt hebben. Later thuis komen de herinneringen, zeker als jullie de ,ongetwijfeld, vele fotos bekijken zeker weer boven. Dat wordt nagenieten. Jullie gaan vast de bewoners en de vele dieren in het begin missen.
Wat bijzonder Simone om nog een fiets te huren en daar rond te rijden en dan met al die apen.

Voor jullie beiden een goede thuisvlucht en welkom in Den Haag en Leiderdorp.
Groet, Henk en Marian.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!